6 juli 2014 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eva Bus - WaarBenJij.nu 6 juli 2014 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eva Bus - WaarBenJij.nu

6 juli 2014

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

06 Juli 2014 | Singapore, Singapore

Dit was mijn eerste vrije dag! De wekker ging niet zo heel vroeg, dus we konden even uitslapen. Rond 10 uur gingen we naar abc, een zaak waar je kunt ontbijten tot 11 uur. Mam en ik hebben daar samen ontbeten omdat het mijn laatste dag vrij was waar mam bij was. Daarna gingen we rond 11 uur met de metro richting Sentosa Station! Toen we daar aankwamen waren we heel erg onder de indruk; de eerste winkels die we zagen waren van Armani, Michael Kors en Swarovski. Verder hadden ze ook nog de gewone winkels als Mango, H&M en Forever21. Hier hebben we eerst nog niet zo lang rondgelopen maar zijn we naar buiten gegaan, want we waren hier gekomen om naar het strand te gaan. Als eerst pakten we de bus omdat we eigenlijk niet goed wisten waar we heen moesten: bleek dus dat we door de bus te nemen er veel langer over hebben gedaan dan met het gratis treintje dat Sentosa Express heet. Maar doordat we met de bus gingen kwamen we wel in nog een prachtig groot winkelcentrum terecht, waarin o.a. een Hard Rock Café en verscheidene casino's zaten. Toen we daar naar buiten liepen zagen we ook Universal Studio's Singapore, heel erg mooi! Daar hebben we even gezeten en toen hebben we alsnog de Sentosa Express genomen naar Sentosa Beach. Deze stranden zijn op plaatjes zoals de witte stranden met palmbomen en helder blauw water, maar in het echt ziet het er natuurlijk niet helemaal zo uit. Het strand was wit en er waren palmbomen maar het water was niet zo heel blauw. Het was wel lekker warm, veeeel warmer dan in Nederland, dus je kon er een duik in nemen zonder dat je bibberend bij je handdoek kwam. Een beetje jammer was dat het na een half uurtje begon te regenen en dat we dus uiteindelijk moesten schuilen onder een grote overdekte zitplaats. Hier hebben we nog even gezeten en genoten van het windje dat er stond, wat ook wel een keer lekker was! Daarna zijn we teruggegaan naar Sentosa Station waar al die mooie winkels waren. Hier hebben we eerst wat gedronken bij de Starbucks en zijn we toen een rondje winkels gaan doen. Na een tijdje te hebben gewinkeld, hadden we honger en zijn we wat gaan eten. Daarna namen we de metro terug, maar dat liep niet helemaal zoals gepland. Terwijl we de roltrap afgingen zag ik dat de metro die we moesten hebben er al stond. Ik zei: 'Mam we gaan wel in de volgende deze is druk en gaat al weg'. Maar mama zei 'neeee dat kan nog makkelijk'. Ik stond voor haar op de roltrap dus ik trok een sprintje naar de metro en kon er nog net op tijd inspringen. Ik stond goed en wel binnen, maar mama dus niet. Mama stond buiten de metro op het perron... Niet heel erg handig. Uiteindelijk was het allemaal niet zo'n ramp want we riepen nog snel dat we op ons overstap punt, Dhoby Ghaut, zouden wachten op elkaar. Toen gingen we samen verder naar huis en nog even langs de supermarkt om voor morgen wat te halen. Nu gaan we lekker slapen, we hebben inmiddels niet meer zo veel last van onze jetlag en worden al moe rond Singaporese avondtijden, welterusten!

• 06 Juli 2014 - 18:12

Bianca:

Hallo Eva en Nicole,
    wat ontzettend leuk hoe je alles verwoord en ook zoveel, ga je dit 8 weken volhouden????
    Ik stuur je berichtjes per mail stteds naar tante Netty en mijn moeder, zo hebben zij steeds een update.
    Klinkt in ieder geval allemaal erg leuk wat je doet en ziet. Heel veel plezier verder en vee blijven schrijven haha.
    Groetjes,
    Bianca

• 06 Juli 2014 - 18:20

Eva Bus:

Hoi Bianca! Ik ga het proberen. Als ik er elke avond een kwartiertje tijd voor maak moet het wel lukken. Wat lief dat je dat doet, bedankt en leuk voor hun :) Groetjes, Eva

• 07 Juli 2014 - 16:50

Lisette Loohuis:

Hoi eva en nicole, zo ver weg, maar door al deze leuke berichten juist heel dichtbij! Heel veel plezier, wat is het toch een mooi avontuur! Genieten, ondanks het vele werken! Groeten van ons, x lisette