5 juli 2014 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eva Bus - WaarBenJij.nu 5 juli 2014 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eva Bus - WaarBenJij.nu

5 juli 2014

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

05 Juli 2014 | Singapore, Singapore

Vandaag begon ik de dag met een casting. Om 10 uur vertrokken we met de metro richting Toa Payoh MRT (MRT staat voor metrostation) en daar kwamen we rond kwart voor 11 aan. We zagen al gelijk wat andere modellen en we hadden als opdracht gekregen om niet uit het station te gaan, maar te bellen als we bij de control station waren. Een van de andere modellen belde de castingdirector op en hij riep ons vanuit een halletje. We gingen er met zo'n 7 meisjes heen en daar stonden we met hem, toen bleek dat we de casting dus gewoon in het metrostation gingen doen!! Eerst moest iedereen haar boek laten zien en daarna werden er een paar foto's gemaakt. We werden nogal aangekeken door de lokale bevolking omdat het natuurlijk niet dagelijks gebeurt dat er meisjes met lange dunne benen, op hakken en met een portfolio in hun hand foto's staan te maken. Daarna reisden we naar het metrostation van China Town. Toen we daar naar buiten liepen, kwamen we in een heel andere wereld terecht; wat is het hier geweldig mooi! Je loopt vanuit de uitgang van het metrostation zo de straat met kraampjes in, die zo'n 50 meter lang is. Je vindt hier van die prachtige Chinese/Japanse lampen, frutseltjes, sleutelhangers, hoedjes, maar ook de algemene souveniertjes als magneetjes met SINGAPORE er op en tientallen kaarten. Ze verkopen hier ook veel waaiers en paraplu's tegen de hitte. Toen we de straat zo'n 40 meter in waren gelopen kwamen we bij de Sri Mariammam Temple; dit is de oudste hindoetempel van Singapore. Alle mensen die hier rondlopen zijn echt geweldig en zien er prachtig uit. Terwijl een foto maak van een van de gebouwen binnen de tempel komt er een jongetje van ongeveer 4 jaar voor mijn camera staan: hij steekt zijn vingers op in een peace-teken en poseert. Ik maak een foto van hem en ik wil ook nog graag een selfie maken; hij wil wel zo'n twintig keer op de foto. Als ik later de foto's terugkijk, zie ik pas wat er op zijn shirt staat: 'positive thoughts create a positive world' PRACHTIG! Zo steekt het leven in elkaar. Je kunt de foto op de profielfoto van mijn reis zien. We liepen verder door en via een paar zijstraatjes kwamen we bij de Buddha Tooth Relic Temple. DIt is een hele grote Boeddhistische tempel die midden in China Town staat. Vanbinnen is deze helemaal versierd met rood en goud, en allemaal verschillende boeddha-beeldjes. De eerste verdieping mag je niet in het midden komen; daar staan tafeltjes waar oude vrouwen en mannen in zitten die een heilig boek lezen (denk ik?). Op de tweede en derde etage zijn musea en op de vierde etage is nog een gebedsruimte. Mensen zitten hier op kussentjes met hun ogen dicht te mompelen. Op het dak is een prachtige tuin met heel veel mooie bloemen. In een klein kappelletje achter de tuin staat een heel grote paal met een handvat er rond om heen, deze paal kun je zo ronddraaien door aan de hendel te trekken. Als je dat een aantal keer hebt gedaan, dan zou dit hetzelfde effect hebben als een paar regels uit het heilige boek van het Boeddhisme lezen. Daarna kopen mam en ik de laatste boodschappen daar, en wat prachtige versieringen voor verjaardagen :). Dan gaan we met de metro terug en nemen we hier nog een duik in het zwembad. Nu hebben we een rustig avondje gehad in het appartement en gaan we lekker slapen!