12 juli 2014 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eva Bus - WaarBenJij.nu 12 juli 2014 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eva Bus - WaarBenJij.nu

12 juli 2014

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

12 Juli 2014 | Singapore, Singapore

Een heerlijke vrije zaterdag! Ik begin maar eens met goed slapen, want de eerste dagen hebben me wel gesloopt; ik ben met mam van hot naar her getrokken om castings te doen en ondertussen toerist te spelen. Voor mij is dat uitslapen dan tot wel 9 uur, een record denk ik zo. Daarna ga ik rustig ontbijten en een beetje internetten. Rond 12 uur ga ik op zoek naar het postkantoor. Dit blijkt nog best een klus te zijn, want het zit in het ION-building op Orchard Road. Orchard Road is de grootste (winkel)straat van Singapore, je vindt hier van alles; Chanel, Louis Vuitton, Prada, maar ook H&M, Forever21 en Zara. Het ION-building is weer een van de grootste shoppingmalls hier in Singapore. Noem een groot merk en er zit een winkel van in het ION-building. Hier moet ik dus op zoek naar een postkantoor. Gelukkig heb ik het adres al opgezocht en ben ik inmiddels een beetje bekend met hoe ze het hier in Singapore opschrijven. Het adres is 2 Orchard Road, ION-building, #B2-62. Dat 2 Orchard Road lijkt me duidelijk, het is nummer 2 op Orchard Road, in het ION-building; dit staat met heeel grote letters aangegeven dus dat moet niet zo moeilijk zijn. Dan komt #B2-62. In het begin snapte ik hier helemaal niks van: huh, letters en cijfers door elkaar, wat is dit allemaal? Het zit dus zo: B2 is de floor (oftewel verdieping), in dit geval dus Basement 2. Je moet dus naar beneden! 62 is het nummer van de winkel, dat gaat weer net zoals op een normale straat; de ene kant is even, de andere oneven. Dit is nog wat lastiger te vinden omdat op lang niet alle winkels zo'n bordje staat met het nummer. Na een kwartiertje zoeken zie ik eindelijk een bordje met "SingPost ->" en daar is het postkantoor. Hier wil ik postzegels halen voor de kaartjes die ik ga versturen naar Nederland! Als ik naar huis loop, ga ik nog even langs de supermarkt om avondeten en wat andere dingetjes in te slaan. Eenmaal thuis heb ik niet veel te doen dus bedenk ik me om te gaan sporten! Ik kleed me om en ga naar het sportzaaltje wat bij het appartementencomplex hoort. Het is niet zo groot, ik denk 4 bij 5 meter, er staan 2 loopbanden, 1 fiets, een buikspier-apparaat en een armspier-apparaat en dat is het, maar het is te doen. Tussen de gekke Chinezen op teenslippers die direct aan de gewichten gaan hangen ga ik dan ook maar lekker sporten. Daarna neem ik een duik in het zwembad en ga ik even douchen. 's Avonds kook ik en kijk ik een film, skype ik even met thuis en schrijf deze blog. Nu ga ik nog even wat lezen op mijn nieuwe e-reader en daarna lekker slapen, welterusten! (:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 23 Maart 2014
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 19517

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 12 Juli 2015

Paris Oui Oui

01 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Singapore!

Landen bezocht: